|
Lugupeetud kunstihuvilised! Olete oodatud meie uuele näitusele, mis on pühendatud tuntud Ukraina kunstniku Dmitry Dobrovolsky 55-le aastapäevale. Näitus on avatud 10.04 kuni 05.05. E-R 10-18
Laupäev kokkulepel tel. 5159196
»»»
|
Info telefonil 5159196 |
Kallid kliendid
Covid 19-ga seotud piirangute tõttu töötame eelneval kokkuleppel.
Info telefonil 5159196
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, akvatinta, paber
34,8 x 25,1
All vasakul – На темы старофранцузского фабио II "О соколе "
All paremal – офорт акв Е. Антимонова
Pöördel on andmed autori ja teose kohta.
Jelena Antimonova – graafik Riiast, kes on minenud ka Tallinna IV graafikatrienaalil. 1971. aastal lõpetas ta Läti Kunstiakadeemia maaliosakonna. 1976. aastal võeti ta vastu Läti NSV Kunstnike Liidu liikmeks. Antimonova osales näitustel alates 1969. aastast. Solo näitused toimusid Riias (1974, 1982, 1990, 1991, 1992, 1993), Tartu (1978), Poola (1978), Jurmala (1983, 1986), Murmansk (1987), Veneetsia (1991). Antimonova teoseid näitasid Šveits, Soome, Jaapan, Saksamaa, Taani, Prantsusmaa.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 15,6 x 23. Km 11,5 x 17,3
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Siiditrükk, paksem paber
64,8 x 50
All paremal - Bachmann 40/90
Halle kunstnikeperekonnast pärit kunstnik , nn. Halle koolkonna esindaja. Õpetas 1957-87 Berliini Kõrgemas Kujutava Kunsti koolis. Maalija ja graafik, ekspressionist.
|
|
|
Lühikirjeldus: Litograafia, paber
64,2 x 46,3
All paremal – V.Bogatkin
1945 – 47. Aastatel valmis dokumentaalne litosari Nõukogude vägede rindeteest Berliinini.
Vladimir Bogatkin oli tuntud Moskva graafik ja maalija.
1934. aastal alustas ta kunstiõpinguid graafik Aleksei Kravtšenko stuudios. 1936. aastast õppis Leningradis Ülevenemaalise Kunstiakadeemia kõrgemas kunstikoolis (praegu Peterburi I. E. Repini nimeline akadeemiline maali-, skulptuuri- ja arhitektuuriinstituut), töötas M. Grekovikunstistuudios. Aastatel 1940–1942 töötas Moskvas Punaarmee Keskteatri lavakujundajana.
1949. aastal abiellus eesti kunstniku Valli Lemberiga; nende pojad on filmioperaator Vladimir Bogatkin (1951–2021) ja keraamik Georg Bogatkin.
Illustreeris raamatuid ja ajakirju. Esines näitustega Ida-Saksamaal, Tšehhoslovakkias, Ungaris, Vene NFSV-s ja Tallinnas.
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, akvatinta, paber
28 x 52
All keskel, plaadil- MOSCOW Publish`d by R.Bowyer, Pall Mall, 1814.
R. Bowyer´ kirjastusel ilmunud raamatus "An Ilustrated Record of Important Events in the Annals of Europe, during the Jears 1812, 1813, 1814 & 1815: Comprising a Series of Views of Paris, Moscow, the Krermlin, Dresden, Berlin, the Battles of Leipsic, etc. Etc.together with a History of Those Momentuous Transactions."
|
|
|
Lühikirjeldus: Lito, paber
67 x 50
Ülal, keskel - Bernard Buffet 57
Prantsuse kunstnik, graveerija, litograaf, projekteerija ja ”juhuslik” skulptor Bernard Buffet sündis Parisis 1928 ja suri Turturis, Prantsusmaal.
1939 – 1945 – oli Lycee Carnot tudeng. Samal aastal hakkas käima õhtustel joonistusõpingutel . 1943 - asus õppima Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts, 1945 –sõitis koos emaga Brittany. 1948 – sai eksklusiivkontrakti Emmanuel David galeriiga, Parisis.1974 – teda valiti Academie des Beaux Arts (Paris, Prantsusmaa). Kunstnik oli omapärase stiili, mis ühendas modernismi ja Salongi kunsti –neorealistiku kaldavusega autor. Tema loomingut iseloomustavad melanhoolsed, peaaegu monokroomtsed, tahtlikult pikliku proportsioonidega portreed ja vaikelud „sünge”, tahtlikult "ebamugavas" interjööris. Hiljem meistri teosvärvid muutuvad erksamaks, ilmuvad värvikad aktsendid, ta hakkab tegelema graveerimisega ja alates 1964 – skulptuuriga; loob tuntud Prantsuse kirjandusautorite mittu illustratiivseid tsüklit.
1973 – Surugadairas (Jaapanis) oli avatud kunstniku Bernard-Buffet-Muuseum. Mitmed tuntud maailma muuseumid, kollektsioonid ja erakogud omavad B. Buffet teoseid ja on nende üle uhked.
|
|
|
Lühikirjeldus: Lito, paber
28,7 x 42
All paremal , plaadil – A. Calame f
Ülal keskel - Etudes progressives
All keskel – A. Calame. Nr. 31 Imp. Lith Cattier rue de Lancry. 12
All vasakul – Paris. Jeannin Place du Louvre.20
All paremal – Eoupil et Vibert, B. Montmartre. 15 et m. de Lancry.7.
Tuntud Šveitsi maastikumaalija, kelle looming kätkeb nii romantilisi kui ka realistikke jooni, välja antud litode sarja, abistamaks kunstiõpilasi maastiku kujutamised. Leht sarjast.
|
|
|
Lühikirjeldus: Sepia, tušš, sulg, pintsel, paber
15,6 x 19,9
Pärineb XX sajandi algkümnendiltel kujunenud W. Oldekopi kogust Tallinnas
|
|
|
Artikkel: 3376 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
39 x 64
All vasakul – H.C. 11
Saksa kunstnik - loomamaalija. Ta töötas Saksamaal ja Venemaal.
|
|
|
Artikkel: 3377 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
39 x 64
All paremal – H.C. 11
Saksa kunstnik - loomamaalija. Ta töötas Saksamaal ja Venemaal.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
48 x 62
All – H.C. 12
Saksa kunstnik - loomamaalija. Ta töötas Saksamaal ja Venemaal.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
48 x 62
All – H.C.
Saksa kunstnik - loomamaalija. Ta töötas Saksamaal ja Venemaal.
|
|
|
Artikkel: 3471 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Puulõige, värviline, paber
32,8 x 26,3
All keskel – kujetisel Dali
Itaalia valitsus tellis Dalilt Dante Alighieri (1265 – 1321) 700. Sünniaastapäevaks illustratsioonid kirjaniku "Jumalikule komöödiale". Kunstnik teostas need akvarellis (101 illustratsioon), mida paljundativärvilises puulõikes – tehnileselt tour de force. Üks Dali tuntumaid illustratiivselt töid.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
58 х 44,5
All vasakul – 290/300
All paremal - Dali
|
|
|
Lühikirjeldus: Litigraafia japani paberil (originaal tõmmis)
75,5 x 54
All vasakul pliiatsiga – XVII/L
All paremal pliiatsiga – Dali (iseloomulik signatuu)
Ülal paremal, trükituna Dali kalligraafilline signatuur
Mustvalge litosari on trükitud 50- lises tiraažis, erinevalt värvilisest, tiraaži 250.
Väärtuslik autentne teos, huvitav kujund. Dali sari in enspireeritud prantsuse 16. Sajandi kirjaniku Francois Rabelais’ romaanisarjst "Gargantua ja Pantagruel".
Seeria " Pantagrüele humoristlikud uninäod " - kõige vähem piiratud väljaanne - 50 eksemplari, allkirjastatud ja nummerdatud Dali poolt.
1973. aastal ilmunud " Pantagrüele humoristlikud uninäod " peetakse üheks parimaks sarjaks kõigi Dali-graafiku tööde seas.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värv.litograafia, ofort, paber
40,5 x 56,6
All vasakul - 63/195
All paremal - Dali (pliiatsiga)
All keskel - lusikas
Saksa kirjastus Taschen avaldas 1971 esinakordselt Salvador Dali sürrealistliku kokaraamatu, mis oli pühendatud ta naisele Galale ning sisaldas 136 retsepti 12 jaos. Antud leht on litograafiliselt paljundatud sarjast oforditehnikas remargiga, mis anti välja Prantsusmaal 1977.a. ja reprodutseerib 12 Dali värvilist illustratsiooni raamatule, olles varustatud tema omakäelise signatuuriga.
https://theartofplating.com/news/les-diners-de-gala-salvador-dalis-rare-surrealist-cookbook/
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19,7 x 29,5. Km 10 x 15,4
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19,8 x 29,5.Km 10,1 x 14,7
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, vasegravüür, paber (vasakul keskel vesimärk)
Plm 27,7 x 19,9 Lm 39,8 x 28,8
All paremal, plaadil - J.Daulle Sc.
All vasakul, plaadil - Rembrandt Pinx.
Teadaolevatest Rembrandti (1606-1669) teostest meenutab kujutatut "Leeprahaige kuningas Uzjah" (1635, Chatsworth, Devonshire koll.).Reprodutseerivates gravüürides, mis moodustasid lõviosa tolleaegsest graafikast, ei oldud eriti täpsed. Nende võlu on maali imiteerivas virtuooslikus tehnikas.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 15,4 x 23.Km 9,5 x 15,7
Graveerinud William Wilkins,London
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19,4 x 29,8. Km 9,5 x 14,6
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19 x 28,8. Km 10,3 x 15,4.
|
|
|
Lühikirjeldus: Litograafia, paber
54 х 40
All, paremal plaadil - Raoul Dufy
Raoul Dufy – prantsuse kunstnik, graafik, dekoraator. Sündinud Gavris 1877.a., surnud 1953 Forkalkjes, Prantsusmaal. Hariduse saanud Pariisi Kaunite Kunstide Koolis. Impressionistide looming oli temale väga lähedane. 1906.a. toimus kunstniku esimene personaalnäitus, kus ta sai tuttavaks Anry Matissiga ja fovistide rühmaga. Viimased oma maalide loomisel kasutasid säravaid, puhtaid värve ja terava kontuuri. Samad jooned iseloomustasid kunstniku loomingut 1906-1909 aa. ja alles 1920-ndatel Dufy töötas välja omaalgset stiili. Tema hilisema loomeperioodi maalilaadi nimetati ”stsenograafiliseks”. Kunstniku akvarellidel ja õlimaalidel kajastasid tollaaegse elu kombeid.
Dufy oli samuti tuntud ja andekas illustraator ja dekoratiiv-tarbe meister, tegelas monumentaalmaalimisega.
|
|
|
Lühikirjeldus: Litograafia, paber
64 x 85
All vasakul – 98/150
All paremal - Erni
Šveitsi maalija, monumenttalist, virtuooslik joonistaja, skulptor, teatrikunstnik. Õppis Luzernis, täiendas end 1928 – 1930 Pariisis ja Berliinis. Signeeris oma töid tollal Francois Greque, et näidata oma antiigilembust. Aastatel 1932 – 1934 elas ta taas Pariisis, kus tal oli kontakte paljude tuntud kunstnikega ja kus talle avaldasid mõju eeskätt Braque ja Picasso. 1933. a. Ühines rühmitusega “Abstraction – Creation”
|
|
|
Artikkel: 2351 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
97, 5 х 71,5
All vasakul – 14/250
All paremal - Ernst Fuchs.
Kunstnik sündis Viinis, õppis alates 1945. a. Viini Akadeemias prof. Güterslo juhendamisel. 1948. a. Asutas koos R. Hausneri, A. Lemdeni, W. Hutteri ja A. Braueriga. Viini fantastilise realismi koolkonna. Tutvus 1950. Aastatel Pariisis sürrealistidega ja sai kuulsaks. 1962. Aastast Viinis. Maalija, teatri – ja kinokunstnik, tegev ka arhitektuuri ja skulptuuri alal, poeet, esseist.
|
|
|
Lühikirjeldus: Akvarelliga koloreeritud litograafia, paber
Km 27,1 x 38,7
All vasakul – Disegnano Lago di Garda Oct 1834 JDN
|
|
|
Lühikirjeldus: Akvarelliga koloreeritud litograafia, paber
Km 26,2 x 37,5
All vasakul - Verona Oct 1834 JDN
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
24,3 x 16,9
All vasakul – „Promenade“ orig.Rad.)
All paremal – Kurt Hilsscher
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, koloreeritud akvarelliga, paber
24,1 x 18,7
All vasakul – „Die Schäfersünde“ orig.Rad.aquarelliat)
All paremal – Kurt Hilsscher
Kurt Hilscher oli Drezdeni graafik ja illustrator. Antud leht pärineb ajalooliste kostüümide sarjast, kujutadest rokokookostüüme.
Kurt Hilscher (1904–1980) oli saksa illustraator. Hilscher õppis aastatel 1924–1926 Dresdeni kaunite kunstide akadeemias Max Frey ja 1926. aastal Münchenis Franz von Stucki käe all. Ta elas aastatel 1927–1934 Pariisis, kus teda mõjutasid Ludwig Hohlweini, Jean Carlu, Ch. Loupot, P. Colin ja AM Cassandre.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, koloreeritud akvarelliga, paber
26 x 17,2
All vasakul – „Menuett“ orig.Rad.aquarelliat)
All paremal – Kurt Hilsscher
Kurt Hilscher oli Drezdeni graafik ja illustrator. Antud leht pärineb ajalooliste kostüümide sarjast, kujutadest rokokookostüüme.
Kurt Hilscher (1904–1980) oli saksa illustraator. Hilscher õppis aastatel 1924–1926 Dresdeni kaunite kunstide akadeemias Max Frey ja 1926. aastal Münchenis Franz von Stucki käe all. Ta elas aastatel 1927–1934 Pariisis, kus teda mõjutasid Ludwig Hohlweini, Jean Carlu, Ch. Loupot, P. Colin ja AM Cassandre.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, koloreeritud akvarelliga, paber
24,7 x 18
All vasakul – „Rivalen“ orig.Rad.aquarelliat)
All paremal – Kurt Hilsscher
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, pliiatsimaneer, punktmaneer.
72 x 51
All vasakul, plaadil – Dessine par Eugene Bourgeous Eleve de M.`David, et pensionnaire de S.M. l` Empereur et Roi.
All paremal, plaadil – Grave` sous le Direction de M.`David par Noel Bertrand.
All keskel – NAPOLEON LE GRAND.
D`apre`s le Portrait en pied de S.M.l` Empereur et Roi Fait par M.` David son premier Peintre.
Noel Bertrand - J. L. Davidi õpilane, viljakas gravöör, kes on graveerinud portree oma õpetaja, Napoleoni esikunstniku maali järgi (1804, Liege), millest tegi joonistuse E.Bourgeois, samuti Davidi õpilane.
|
|
|
Lühikirjeldus: Puugravüür, paber
25,5 x 25,1
Ülal vasalul, plaadil – WKaulbach
Tuntud Stuttgarti kirjastaja Georg von Cotta tillis W. Von Kaulbachilt, silmapaistvalt maalijalt, 1839/40 illustratsioonid J.W. von Goethe „Reineke Fuchs`le“, mis kujutab inimühiskonda allegoorilist loomade maailma kaudu. 36 suuremast ja hulk väiksemaid illustratsioone valmis aastaks 1847, need graveerisid Hans Rudolf Rahn ja Adrian Schleich. Tollal valitsus veel kõõljaotus autori - looja gravööri vahel.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19,4 x 28,8. Km 10,3 x 16,5
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
30 x 21
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
21 x 30
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
30 x 21
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
30 x 21
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
30 x 21
|
|
|
Lühikirjeldus: Lito, paber
44,5 x 59
All vasakul – Гитлер капут
All paremal – В. Курдов 1944 год
Pöördel, all paremal – Leht sarjast "Sõjateedel" (1944)
V. Kurdov õppis Jekaterinburgis, Permis ja Peterburis. Peterburis käis P. Filonovi ja K. Malevitsi stuudiotes. 1920.aastatel oli kubist, pärast 1927. a. Muutus realistlikuks. Oli viljakas graafik ja illustrator. Külastas 1946.a. Peterburi (tollal Leningrad) kunstnike koosseisus Eestit. Selle leht kinkis Priidu Aavikule, kes oli tollal Kunstnike Liidu juhatuse esimees.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
43,4 x 65,6
All paremal - George Lambert
All vasakul – 106/200
Pariisis sündinud George Lambert hakkas tundma tõsist huvi maalikunsti vastu viibides 1944. a. Bretagne’is. Pärast õppis Kunstide Akadeemias, kus tema õpetajateks olid kuulsad maalikunstnikud Othon Friesz ja Eduard Mac’Avoy. 50-ndate aastate alguses ilmuvad esimesed lito ja graafilised lehed. Ta esineb aktiivselt näitustel. Tema teosed on ära märgitud mitmete autasudega.
1961 a. valmivad illustratsioonid Knut Gamsuni ja 1963. a. Alfons Daude’t raamatutele. Kriitikas on kunstniku teostes kiidetud värvide värskust, meisterlikkust ja peent lüürilisust.. Ta esineb pidevalt näitustel Pariisis, Nizzas, Genfis, Monacos, Rootsis ja teistes Euroopa ja Ameerika kunstikeskustes.
|
|
|
Lühikirjeldus: Litograafia, paber
km 26,6x 39,5 (raamjooneni)
All vasakul, plaadil - Dessine par Lauvergne
All paremal, plaadil - Lith.par Bayot
Ülal vasakul, plaadil - voyages en Scandinavie et Laponie etc.
Ülal paremal, plaadil - Atlas pittoresque
Bayot poolt litografeeritud Laievergne`i joonistus (või akvarell) on üks paljudest „Pitoreskses atlases”,mis kirjutavad reisi Skandinaaviasse, Lapimaale jne. (s.t. ka Venemaale). Sellised reisikirjeldused piltides olid biidermeierajastul väga moes. Kujutatu on turgu Punasel väljakul.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline lito, kriit, paber
37 x 26,9
V. Lebedev õppis M. D. Burnšteini ja L. V. Šervudi joonistamise, maalilise ja skulptuuri koolis, F. Rouboud ateljees ja Kunstide Akadeemias Peterburis; oli üks „ROSTA AKNAD“ loojaid Petrogradis (1920 -21), kuulus 1922 – 23 V. Tatlini juhitud „Uute kunstisuundade ühendusse“. Eriti märkimisväärne ja novaatorlik oli tema tegevus Riikliku Kirjastuse lastekirjanduse osakonna juhatajana.
Töö pärineb ajast, mil V. Lebedevi loomingus avaldus veel tegevasti kubismi mõju.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline lito, paber
28,2 x 18,2
V. Lebedev õppis M. D. Burnšteini ja L. V. Šervudi joonistamise, maalilise ja skulptuuri koolis, F. Rouboud ateljees ja Kunstide Akadeemias Peterburis; oli üks "ROSTA AKNAD" loojaid Petrogradis (1920 -21), kuulus 1922 – 23 V. Tatlini juhitud "Uute kunstisuundade ühendusse". Eriti märkimisväärne ja novaatorlik oli tema tegevus Riikliku Kirjastuse lastekirjanduse osakonna juhatajana.
Töö pärineb ajast, mil V. Lebedevi loomingus avaldus veel tegevasti kubismi mõju.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline lito, paber
38 x 28
Kujutusel, all paremal – F. Leger. 30
F. Leger maalide järgi kuulsas Mourlot` trükikojs trükitud litod Maeght`i kirjastuse poolt Pariisi kohe peale kunstniku surma välja antud bibliofiilsest väljaandest poeedi ja kubistidega seotud kriitiku Pierre Reverdy (1889 – 1960) tekstiga pöördel, mille pealkiri – "Pour tenor tete a` son Epogue" (Hoida kurssi oma ajastule.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline lito, paber
38 x 28
Kujutusel, all paremal – F. Leger. 21
F. Leger maalide järgi kuulsas Mourlot` trükikojs trükitud litod Maeght`i kirjastuse poolt Pariisi kohe peale kunstniku surma välja antud bibliofiilsest väljaandest poeedi ja kubistidega seotud kriitiku Pierre Reverdy (1889 – 1960) tekstiga pöördel, mille pealkiri – "Pour tenor tete a` son Epogue" (Hoida kurssi oma ajastule.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline lito, paber
38 x 28
Kujutusel, all paremal – F. Leger. 29
F. Leger maalide järgi kuulsas Mourlot` trükikojs trükitud litod Maeght`i kirjastuse poolt Pariisi kohe peale kunstniku surma välja antud bibliofiilsest väljaandest poeedi ja kubistidega seotud kriitiku Pierre Reverdy (1889 – 1960) tekstiga pöördel, mille pealkiri – „Pour tenor tete a` son Epogue“ (Hoida kurssi oma ajastule.
|
|
|
Lühikirjeldus: Spalato Jupiteri templi interjööri vaade koos fragmendiga aihitektuuridekoorist. (1798-1800)
Ofort, paber
53 x 32 Liénard
All vasakul – Dessine par Cassas
All keskel – Grave a Eau de forte par Lepagelet
All paremal – termine par Liénard
All – Vue L’Interieur du Temple de Jupiter a Spalatro
Et Fragment Trouve dans les Vuines de Salones Nr.48
Spalato templi vaade on ilmselt seotud abbe` de Saint-Noni tellimusega tema "Pitoresksele reisile Napoli ja Sitsiilia kuningriiki". Selle tarvis joonistasid ja graveerisid kõikvõimalikke vaateid paljud kunstnikud, sh. Maalija L.-Fr-Cassas ning ofortistid Lepagelet ja Lie`nard.
|
|
|
Lühikirjeldus: V.a. Helmut Seiler, Stuttgart
Värviline lito, paber
47 x 32
Tütelehe pöördel tekst: Karl Schwend. Steingewordene Kultur des Abendlandes.
Selle all mapp nr. 73 ja signatuur: L. Liberts. Igal paspartuul alla vasakul kujutatud linna nimi, all paremal signatuur.
Vastavalt kolofooniumile tagakaanel on mappi tiraaž 300. Peale Venetsia, Pariisi, Praha, Berliini ja Viini on eessõnas mainitud ka Müncheni Frauenkirchet, mida selle eksemplari lehtede seas ei leidu.
Ludolfs Liberts oli silmapaistev läti teatrikunstnik ja tahvelmaalija, ku pärast soda tegutses saksamaal ja New Yorgis. Adamson – Ericu muuseumis on olnud tema teoste näitus.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
17,2 x 18,3
Plaadil all paremal – Makar 78
All vasakul – 6/20 Makar
All paremal – MV78
Kunstnik sündis Ukraina Dnepropetrovskis, kus 1963 lõpetas Kunstikeskkooli.
1963-1969 õpis Muhhina nim. Leningardi Kõrgemas Kunstikoolis, kus omas kunsti monumentalisti diplomi.
1973-1981 - elas ja töötas Tallinnas.
1981 al.-tänaseni - elab ja töötab alaliselt Pariisis.
1973-1976 - osalenud vabariiklikel Tallinna Kunstisalongi näitustel.
1981-1999 – eksponeerinud töid mitmel personaalnäitused Prantsusmaal, Rootsis, Suurbritaanias, Ameerikas, Saksamaal.
2002-2005 – osalenud mitmel näitustel Prantsusmaal ja Saksamaal.
Kunstniku töid on eksponeeritud Vene ja Ukraina kunstnike kollektiivnäitustel.
Ta on saavutanud mittu auhinnalisi kohti rahvusvahelistel konkursidel.
Autasustatud Pariisi linna Hõbemedaliga panuse eest Prantsuse kunsti arengusse.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
17,7 x 18,3
Plaadil all paremal – Makar 78
All vasakul – 15/20 Makar
All paremal – MV78
Kunstnik sündis Ukraina Dnepropetrovskis, kus 1963 lõpetas Kunstikeskkooli.
1963-1969 õpis Muhhina nim. Leningardi Kõrgemas Kunstikoolis, kus omas kunsti monumentalisti diplomi.
1973-1981 - elas ja töötas Tallinnas.
1981 al.-tänaseni - elab ja töötab alaliselt Pariisis.
1973-1976 - osalenud vabariiklikel Tallinna Kunstisalongi näitustel.
1981-1999 – eksponeerinud töid mitmel personaalnäitused Prantsusmaal, Rootsis, Suurbritaanias, Ameerikas, Saksamaal.
2002-2005 – osalenud mitmel näitustel Prantsusmaal ja Saksamaal.
Kunstniku töid on eksponeeritud Vene ja Ukraina kunstnike kollektiivnäitustel.
Ta on saavutanud mittu auhinnalisi kohti rahvusvahelistel konkursidel.
Autasustatud Pariisi linna Hõbemedaliga panuse eest Prantsuse kunsti arengusse.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
18,3 x 16,4
Plaadil all paremal – Makar 78
All vasakul – 12/20 Makar
All paremal – MV78
|
|
|
Lühikirjeldus: Koloreeritud pehmelakk, paber
32 x 26
All vasakul - Dessine et grave par
All paremal - Martinow 1808.
All keskel- Сборщикъ. Queteur.
|
|
|
Lühikirjeldus: Koloreeritud pehmelakk, paber
39,7 x 28,4
All vasakul - Dessine et grave par
All paremal - Martinow 1808.
All keskel- Екатеринбургская девица. Fille D’Ecatherinbourg
|
|
|
Lühikirjeldus: Koloreeritud pehmelakk, paber
32 x 26
All vasakul - Dessine et grave par
All paremal - Martinow 1808.
All keskel- Киргизецъ Kirgisse
A. Martõnov lõpetas 1788 Peterbuuri Kunstide Akadeemia maali allal, viibis 1788 – 91 Itaalia, sai 1795 akadeemias, 1802 – Akadeemia nõunikuks, ent spetsialiseerus 19. saj. algul graafikade, tehas vaategraafikat, jääbvutade, rahvatüüpe ja ida rahvusti esindajaid.Omab vene graafika ajaloos tähtsat kohta.
Album "Venemaa ja Mongoolia rahvaste tüübid", mis on pühendatud krahv Yury A. Golovkini Venemaa saatkonna teekonnale Hiina piirini aastatel 1805-1806. Need graafilised lehed pole mitte ainult kõrge kunstiväärtusega, vaid ka suure etnograafilise tähendusega.
|
|
|
Lühikirjeldus: Koloreeritud pehmelakk, paber
32 x 26
All vasakul - Dessine et grave par
All paremal - Martinow 1808.
All keskel- Mongoli Монголъ
A. Martõnov lõpetas 1788 Peterbuuri Kunstide Akadeemia maali allal, viibis 1788 – 91 Itaalia, sai 1795 akadeemias, 1802 – Akadeemia nõunikuks, ent spetsialiseerus 19. saj. algul graafikade, tehas vaategraafikat, jääbvutade, rahvatüüpe ja ida rahvusti esindajaid.Omab vene graafika ajaloos tähtsat kohta.
Album "Venemaa ja Mongoolia rahvaste tüübid", mis on pühendatud krahv Yury A. Golovkini Venemaa saatkonna teekonnale Hiina piirini aastatel 1805-1806. Need graafilised lehed pole mitte ainult kõrge kunstiväärtusega, vaid ka suure etnograafilise tähendusega.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Plm 32 x 48,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Plm 49 x 32
|
|
|
Lühikirjeldus: Komposisioon. (1975).
Värvilito, paber
Plm 33 x 24
WV 1041
Tuntud katalaani kunstnik, maalija, graafik, skulptor, keraamik tegeles värvilitoga alates 1929/30. aastast kuni viimaste eluaastateni.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Plm 32 x 24
WV 1256
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Plm 37 x 55
Väljaandest: “Derriere le miroir” , Edition Maeght Paris 1970
WV 672
Tuntud marchand’i ja kollektsioonääri Aime’ Maeghti galeriis 1946.a. toimus Miro’ esimene suurem näitus Prantsusmaal. Miro’ oli üks Maeghti poolt lansseeritavaid kunstnikke. Muuhulgas andis ta välja tolle graafikat.
|
|
|
Artikkel: 2036 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
37 x 55
http://www.artcyclopedia.com/artists/miro_joan.html
|
|
|
Artikkel: 3541 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värvilinelitograafia, paber
Plm 20 x 39
All paremal - Miró
V.E. Miró lithografphie V (1972 - 1975) Maeght Editeur (Catalogue Raisonee) - No 939 Patrick Cramer “The Illustrated Books” Number 210. Väljaandja: Grafica Contemporanea, Milano Trükija: La Poligrafa, SA Barcelona, Hispaania Väljaanne: 1500 Samuti oli 135 tõendist koosnev signeeritud ja nummerdatud väljaanne Märkus: see loodi Miro skulptuuride näituse mälestuseks ja kataloog oli taani keeles.
Leht kuulub sarja, mis on loodud ühe Miro skulptuuri – näituse mälestuseks.
Tuntud katalaani kunstnik, maalija, graafik, skulptor, keraamik tegeles värvilitoga alates 1929/30. aastast kuni viimaste eluaastateni.
http://www.artcyclopedia.com/artists/miro_joan.html
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Plm 32 x 49,5
Väljaandest: Miró Lithographs II/1610
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 19,7 x 29,1. Km 10,3 x 15,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
36,5 x 46
All keskel - Verlag u. Buntdruck v. L. Oeser in Neusalza. / NAPOLEON IM BRENNENDEN MOSKAU
Värviline litograafia saavutas märgitud perioodil kõrge tehnilise taseme
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, akvatinta, paber
24,5 x 24,8
All vasakul – ofort, akvatinta
All paremal – Päivikki Kallio 79
Kunstnik õppis Helsingi Kunstikoolis 1973 - 77 ja Tallinnas ERKI-s 1977 – 79, ühtaegu filosoofiat Helsingi Kunstiakadeemias. Graafika kõrval viljelenud teisi kunstiliike.
|
|
|
Artikkel: 2825 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Pruun, hall seepia, paber
30 x 37,1
Aluspaberil pliiatsikiri - sehr schönes Original von Baron von Stengel nr. 14
|
|
|
Lühikirjeldus: Litograafia, paber
40,2 x 30,8
All vasakul – Рисо. С натуры професор Крюгеръ Сентяб 1850
All keskel - Собственное издание
Лит. Глав. Управ. Путей сообщ. и Публичных Зданий (К. Поль. Дир.) С. Петербургъ
All paremal - Рисовал на камне Петръ Пашенный
F. Krüger (Pferde – Krüger) oli tuntud saksa õuekunstnik, kes peale Berliini töötas mitut puhku ka Peterbuuris ning on maalinud hulga kiisrikija elu kujutavaid kompositsioone ja portreesid. Pjotr Pašennõi töötas litograafi – jonistajana Teede ja Avalike Hoonete Valitseese trükikojas.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
18,8 x 24,7
11,2 x 15
All vasakul, plaadil – D. Bydgoszcz. Pinx
All paremal, plaadil – A.H- Payne sc.
A.H. Payne oli kirjastaja (ka see leht ilmus Brain ja Payne kirjastusel Londonis) ning terasgravöör, kelle kodulinn oli London, kes tegutses ja suri aga Leipzigis.
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
Üldtuntud ja tunnustatud maailmas automargi Mercedes-Benz ajalugu on juba üle sajandipikkune. Kahekümnenda sajandi kahekümnendatel aastatel Saksamaal avaldati nimetatud firma autodele pühendatud plakatiseeria. Mittu kümnendite möödumisel Mercedes-Benz juubeli puhul oli trükis avaldatud retro-plakatide kordusseeria, millest 18 varianti esitame siin.
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
Üldtuntud ja tunnustatud maailmas automargi Mercedes-Benz ajalugu on juba üle sajandipikkune. Kahekümnenda sajandi kahekümnendatel aastatel Saksamaal avaldati nimetatud firma autodele pühendatud plakatiseeria. Mittu kümnendite möödumisel Mercedes-Benz juubeli puhul oli trükis avaldatud retro-plakatide kordusseeria, millest 18 varianti esitame siin.
|
|
|
Artikkel: 2065 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Artikkel: 2066 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Artikkel: 2067 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Artikkel: 2079 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Trükkimine, kriitpaber
84 x 59,5
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
20,6 x 28,3
All paremal – Raebiger 9 August 41
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
Km 21,8 x 17,6
All paremal - signeeritud ja dateeritud I.H.pinx 1833
Kujutise all vasakul - Gem. v. J. Hantsch.
Kujutise all paremal - gest. v. L.Richter
http://spaightwoodgalleries.com/Pages/Richter.html
Richter, Adrian Ludwig on üks armastatumaid kunstnikke Saksamaal. Ta oli Karl August Richteri (Drezdeni Kunstiakadeemia professori) poeg ja õpilane. A. L. Richter töötas tema juhendamise all esimesed 12 aastat. 1823. a. reisis ta Itaaliasse, kust on pärit suur osa loomingust, s.h. teos "Amalfi org". 1836.a. sai ta Drezdeni Akadeemia Maastiku- ja Animalmaali professori nimetuse. 1853-st Müncheni ja 1874-st Berliini Akadeemia auliige.Pariisi ja Viini salongides esitati ta Kuldmedali saamiseks. Peale teist Itaaliareisi otsustas ta pühenduda saksa maastike ja inimeste kujutamisele. Ta tegeles ka maastike ja zhanristseenide graveerimisega. Kunstnik on loonud palju puugravüüre ning neid kasutati populaarsete ja lasteraamatute illustreerimiseks.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
33 x 24,8
All vasakul, plaadil – J.E.Ridinger inv. fec. et excud.
All keskel, plaadil - Пётр Фёдорович, Великий Князь Всероссийский. Petrus Friderici Filius Magnus Dux Russorum.
Peeter III tõusis troonile 25.12.1761 vkj. Eluaastad 1728 – 1768. 1745 abielus tulevase Katariina II-ga.
|
|
|
Lühikirjeldus: Akvatinta koloreeritud akvarelliga, paber
47,7 x 59
All paremal, plaadil – J. Rugendas inv. 1813
All keskel, plaadil - Insendie de Moscau. Le 15 me Septembre 1812. … Augsbourg chez L. Rugendas.
J. L. Rugendas pärines suurest kunstnikesuguvõsast, oli gravöör ja kirjastaja Augsburgis.
Tuntud on Napoleoni sõjakäike kujutavad gravöörid.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 15,5 x 23. Km 10 x 14,1
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 15,5 x 23. Km 10 x 15,5.
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Paber, akrüül
70 х 50
All paremal
Jelena Sadovnikova on professionaalne illustreerija.
Pärast Kunstkooli lõpetamist õppis Moskva Poligrafia Akadeemias.
Illustreeris raamatuid toimestustes: "Laste kirjandus" (Venemaa, Moskva), "Raamat" (Venemaa, Moskva), "Egmont" (Venemaa, Moskva), "Strekoza-Press" (Venemaa, Moskva), Junipress”(Venemaa, Moskva), "Kalõn" (Kasahstan, Alma-Ata), "Arevik" (Armeenia, Jerevan).
Vormistas "Vene muinasjutud" Ameerika toimestusele "Billinno Pablishing". Pidast koostööd illustreerijana kirjandustes: "Misa", "Murzilka", "Znanie-Sila", "12 ½".
Jelena tööd eksponeeriti "Modius" galleriis Moskvas. (1994 a. - OPM Bank, 1995 a.- "Eklektika" Kunstnikute Keskmaja). Personaalnäitused: 1991 a. "Montserrat Gallery" (New York, USA); 1993 a. galleriis "The Ludwa Studio" (New York, USA). 1994 a. ja 2011 a. osales näituses Riikliku Muusiumis Kroshitski nimi (Sevastoopol, Ukraina). Illustreeringud armeenia muinasjutudele olid valitud ja osalesid konkursis "ACDR Russia 2006".
Jelena elab Moskvas ja Tallinnas.Садовникова Елена
|
|
|
Artikkel: 2628 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värviline puulõige, paber
29,9 x 41,1
All vasakul – E. A. Schmidt
Maalija E.A. Schmidt abielus 1905. a. Weimaris Riiast pärit maalija ja graafiku Irmgad Schmidt-Buschiga ning on sulati seotud Baltikumiga (vt. Kuno Hagen, Lexikon deutch-baltischer bildender künstler, 20. Jahrhundert).
Elegantne juugendstiililine puulõige.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
Plm 21 x 14,5
Pöördel, all paremal – G.Rff (G. Reindorffi signatuur)
G. Reindorffi kogust
Tuntud vene maalija V.A.Serov oli ka silmapaistev graafik. Ühel oma graafilistest portreedest kujutas ta silmapaistvat graafikapedagoogi V.V.Maté’d, keda kahtlemata tundis ka aastail 1905-13 Peterburis Stieglitzi kunstikoolis õppinud Reindorff. Austusest ja armastusest mõlema meistri vastu omandas ta selle tõmmise 1945.a. järeltrükist (tiraažiga 100).
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
Lm 40,5 x 30,7
Plm 15,7 x 10,7
All vasakul - Шишкинъ 1873
All paremal, plaadil – На порубке 1873
All paremal - Собственность А. Ф. Маркса нр. 5
All vasakul – Печат. Въ Артист. Зав. А.Ф. Маркса въ СПБ
I. Šiškin on vene maalikunstnik ja maastikumaalija. Aastail 1852 – 56 õppis ta Moskva kunsttööstuskoolis ja 1856 – 65 Peterburi Kunstiakadeemias. Aastast 1873 professor, 1894 – 95 Peterburi KA maastikumaali klassi juhataja.
Eirates hilis-vene romantilise maastikumaali traditsioone pöördub ta vene metsamaastiku objektiivse kujutamise poole.
Šiškin oli omal ajal ofortistina asjatundjate poolt isegi rohkem hinnatud kui maalijana. Ta on loonud umbes 100 oforti. Tema ofordid on nii stiililt kui ka sisult lähedased ta õlimaalidele ja need olid tõukeks selle gravüüritüübi sünnile Venemaal.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, paber
Lm 30,7 x 40,5
Plm 15,4 x 22,1
All vasakul - Шишкинъ 85
All paremal, plaadil – Сатырдагъ. 1885
All paremal - Собственность А. Ф. Маркса нр. 47
I. Šiškin on vene maalikunstnik ja maastikumaalija. Aastail 1852 – 56 õppis ta Moskva kunsttööstuskoolis ja 1856 – 65 Peterburi Kunstiakadeemias. Aastast 1873 professor, 1894 – 95 Peterburi KA maastikumaali klassi juhataja.
Eirates hilis-vene romantilise maastikumaali traditsioone pöördub ta vene metsamaastiku objektiivse kujutamise poole.
Šiškin oli omal ajal ofortistina asjatundjate poolt isegi rohkem hinnatud kui maalijana. Ta on loonud umbes 100 oforti. Tema ofordid on nii stiililt kui ka sisult lähedased ta õlimaalidele ja need olid tõukeks selle gravüüritüübi sünnile Venemaal.
|
|
|
Lühikirjeldus: Süsi, papp
52 x 65
All paremal – P.Sonberg. 1XII.19
|
|
|
Lühikirjeldus: Metsotinto, paber
34,6 x 24,6
Haruldus
J. Stenglin oli Ausburgi metsotintist, kes tuli Peterbuuri 1741. Aastal, töötas esialgu Teaduste Akadeemia juures, 1750 – 63 Moskvas, muidu Peterburis, kus oli ka Kunstide Akadeemia õppejõud. Muuhulgas tegi erinevate- autorite portreede järgi saja Vene tsaaridest.
Tsaar Fjodor Õnnis (1557 – 1598) oli Ivan IV Groznõi kolmas poeg, ues oli troonil aastail 1584 – 1598. Temaga lõppes Rjurikovitšite liin.
|
|
|
Lühikirjeldus: Metsotinto, paber
34,5 x 24,3
Haruldus
J. Stenglin oli Ausburgi metsotintist, kes tuli Peterbuuri 1741. Aastal, töötas esialgu Teaduste Akadeemia juures, 1750 – 63 Moskvas, muidu Peterburis, kus oli ka Kunstide Akadeemia õppejõud. Muuhulgas tegi erinevate- autorite portreede järgi saja Vene tsaaridest.
Mihhail Fjodorovitš Romanov tõusis troonile 1613, peale nn. Segust aega, olles 1917. Aastanivalitsenud dünastia rajaja.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, akvarell, paber
20,1 x 14,8
All vasakul plaadil – Franz von Styck
All paremal plaadil – Gravure Hanfstaengl
All keskel plaadil – Des Künstlers Tochter
Juugendajastu silmapaistvamaid saksa kunstnikke F.von Stuck,kelle õpilasteks olid Klee,Kandinsky jne. fotografeeris ise, kasutas fotosid maalimisel ning laskis oma töid fotomehaanilistes paljundustehnikates reprodutseerida. Need tehnikad on viimasel ajal muutunud iseseisva huvi objektiks. Antud töö on vana ofort Stucki joonistusest, mis on käsitsi koloreeritud.
|
|
|
Artikkel: 2969 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Värviline heliogravüür maali järgi, paber
21,5 x 31,5
All paremal – Franz Stuck
F. von Stuck on saksa juugendstiili tähtsamaid meistreid Münchenis. Tema loomingus kajastub nn.reformtantsu levik XX sajandi algul, mida ta oma kunstiga omakorda mõjutas. Temal "Franz Stuck ja tants" on käesoleva sajandi algul tehtud näitus, välja antud raamat, putud ettekandeid.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort koloreerit., akvatinta, paber.
vm 25,3 x 72; km 21 x 70,3
All paremal, plaadil – T. Sutherland sculpt.
All vasakul, plaadil – H. Alken delt.
All keskel – The Death.
View of Kettleby.
London, Published March 20, 1824...
Thomas Sutherland oli Londoni akvatintist.
Käesolev leht pärineb 4-sest seerjast "The Leicestershire Covers" ning on harvasinev. Suurepäraselt säilinud. H. Alken oli tuntud jahistseenide ja hobuste kujutaja.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber
Lm 15,5 x 23. Km 9,7 x 14
Terasgravüürid Vene impeeriumi vaadetega ja olustikustseenidega vene ning tatari rahva elust. Bibliograafia Instituudi kunstitöökoda Hildburghausenis Saksamaal. Instituudi rajas Joseph Meyer (1796-1856) 1826 Gothas; alates 1828 tegutses see Hildburghausenis, alates 1874 Leipzigis; tegevus jätkub ka tänapäeval. Väljaanded: Das Grosse Conversations-Lexicon für die gebildeten Stände ,52 köidet, 1839-1855; Meyer’s Universum, I-XVII, 1833-1858; jt.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
32 x 22,3
All paremal – C.Terechkovitch
Kostja (Constantin) Terechkovitch – Prantsusmaal elanud ning Läänes siiani kõrgelt hinnatud maalija ja graafik.
|
|
|
Artikkel: 3380 |
(**) müüdud |
Lühikirjeldus: Ofort koloreeritud akvarelliga, paber
9,6 x 14,2
Teos on mustvalgena reprodutseeritudraamatus "Puškinskii Peterburg" (Leningraad 1973).
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, akvarell paber.
Plm 50,2 x 57,5
All vasakul - vinjett kirjaga:
Spatiosissimum Imperium Russiae Magnae
juxta recentissimas Observationes Mappa Geographica assuratissime delineatum opera et sumtibus Tobiae Conradi Lotteri Geogr.et Chalcogr. Augustae Vindel.
Ausburghi kartograafi poolt väljaantud vene impeeriumi kaart.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofsettrükk-lito, paber
67 х 44,5
Henry de Toulouse-Latrek sündis ainus pärijana aristokraatlikus ja jõukas perekonnas väikses Albi linnas, suri perekonna lossis Malrome Prantsusmaal.
Henri de Toulouse-Latrek alustas joonistamisega vanuses 10 ja pühendas kogu oma elu kunstile. Enamik kunstniku maalidest kajastub Pariisi ööelu.
Elades Montmartres, mis oli tõeline meelelahutuskeskus, joonistas kunstnik boheemliku elu cabaretes, ööklubides, tantsusaalides, tsirkuses, hippodroomil ja mujal. Neist sündisid hiljem lõuendimaalid või monumentaalsed litograafiad.
Peale kunstniku surma jäid järele plakatid ja maaliseeria "Moulin Rouge" ja paljud teisi suuri teoseid. Tema teosed elavad edasi tänaseni ja nende järgi oksjonitel on suur nõudlus.
|
|
|
Lühikirjeldus: Lito, paber
41 x 24
All vasakul - 200/500
All paremal - allkiri ei ole loetav.
|
|
|
Lühikirjeldus: 13 x 10,5
Puugravüür, paber.
Alla trükitud – Grosfürst Vladimir Alexandrowitsch von Rusland.
Pilt on trükitud seoses Saksa keisri visiidiga Venemaale augustis-septembris 1890, mil ta viibis Tallinnas, kohtus 5.aug. Narvas Aleksander III-ga ning vaatas Vene sõjaväe manöövreid Peterburi – Narva - Krasnoje Selo regioonis. Suurvürst oli St.Peterburi sõjaväeringkonna (ulatus Eestist Arhangelskini) ülemjuhataja ja keisri vastuvõtja.
Puugravüür – XIX saj. levikuim tehnika meediagraafikas.
|
|
|
Lühikirjeldus: 4-värv. punktmaneer, paber
34,9 x 26,2
Sign. Koos äärtega ära lõigatud.
Punkt – ja pliiatsimaneer olid varaklassitsismi ja kõrgklassitsmi ajal armastatud sügavtrükitehnikad. Sageli olid gravüürid värvilisid. Käesolev sentimintalismi vaimust kantud gravüüri on paarik "Aednikuneiale".
|
|
|
Lühikirjeldus: 4-värv. punktmaneer, paber
33,4 x 25,2
Sign. Koos äärtega ära lõigatud.
Punkt – ja pliiatsimaneer olid varaklassitsismi ja kõrgklassitsmi ajal armastatud sügavtrükitehnikad. Sageli olid gravüürid värvilisid. Käesolev sentimintalismi vaimust kantud gravüüri on paarik "Aednikuneiale".
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofort, koloreeritud akvarelliga, paber
30 x 23,7
All vasakul, plaadil – Watteau pinx.
All vasakul, plaadil - Beaupre’ Danseur a´l Ope´ra
Teos pärineb uusrokokoo moodimineku ajast, mil taasavastati Jean- Antoine Watteau ja tema galantseid stseenid 18.saj. algusest. See kuulub 18. saj. algkümnendite tegelasi, Watteaus` kaasaegseid kujutavasse sarja.
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber; koloreeritud
11,8 x 16,4
Keskel, plaadil – Moscau die Kreml-Seite
|
|
|
Lühikirjeldus: Terasgravüür, paber; koloreeritud
10,6 x 17
Keskel, plaadil – Moscau von der Kreml-Seite
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
Lm 37,5 x 28,4
Km 27 x 20,8
All vasakul, kujutisel - Monmartre
All paremal, kujutisel - Maurice Utrillo.V.
Tiraaž 250 eksemplari.
Teos on reprodutseeritud T. A. Savitskaja koostatudja tõlgitud mälestusteraamatus "Морис Утрилло. К портрету художника" (Москва 1988).
Tuntud maalija ja modelli Suzanne Valadoni poeg signeeris oma töid teatud ajast oma kasuisa Miguel Utrillo nime jargi (lisades tähe "V" – Valadon). Ta oli tunnustatud Pariisi, eriti Monmartre’i kujutaja. See oli impressionistide ajal kunstnike linnaosa, see oli tema enda sünni – Utrillot.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värviline litograafia, paber
Lm 32,8 x 45,9
Km 29,2 x 44,5
All paremal, kujutisel - Maurice Utrillo.V.
Tuntud maalija ja modelli Suzanne Valadoni poeg signeeris oma töid teatud ajast oma kasuisa Miguel Utrillo nime jargi (lisades tähe "V" – Valadon). Ta oli tunnustatud Pariisi, eriti Monmartre’i kujutaja. See oli impressionistide ajal kunstnike linnaosa, see oli tema enda sünni – ja elupaik. See on inspireerinud A. Renoir’i, H. de Toulouse-Lautreci, V. van Goghi ja M. Utrillot. Käesolev lito pärineb graafikumapist "Kaksteist kaasaegset", nummerdamata tiraažist 970 eksemplaris.
|
|
|
Lühikirjeldus: Õli, Lõuend
39,5 x 39,7
All paremal – JCB 2001
Pöördel – I Yellov Rapsody I JCB Von Blime
Maalipaar autori karjääris on 2000-nendad olnud eriti edukad. Ta on olnud tuntud prantsuse kunstniku Zao Wou Ki partneriks, töötanud Unicefile, 2006 ilmus kirjastuselt Cerele d´ Art tema kohta mitme autori artiklitega raamat „Van Blime un art cosmique“.
http://jcvanblime.com/galerie/
http://jcvanblime.com/en-savoir-plus/la-carriere-de-lartiste/
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Vm 47 x 47
All paremal - Vasarely
All vasakul - 7/325
Iseloomulik teos Pariisis töötanud ungari meistrilt, kes oli peamisi op-kunsti-geomeetrilise abstraktsionismi – esindajaid 1960-70.aastatel. 1960. aastatel astus temaga ühendusse op-kunsti alal eksperimenteerinud Kaljo Põllu. 1990.aastate algul oli Tallinnas Vasarély esinduslik näitus Pécsis asuvast Vasarély muuseumist.See on teine maailmanimi käesolevas valikus.
|
|
|
Lühikirjeldus: Värvilito, paber
Vm 46 x 46
All paremal - Vasarely
All vasakul - 96/100
Iseloomulik teos Pariisis töötanud ungari meistrilt, kes oli peamisi op-kunsti-geomeetrilise abstraktsionismi – esindajaid 1960-70.aastatel. 1960. aastatel astus temaga ühendusse op-kunsti alal eksperimenteerinud Kaljo Põllu. 1990.aastate algul oli Tallinnas Vasarély esinduslik näitus Pécsis asuvast Vasarély muuseumist.See on teine maailmanimi käesolevas valikus.
|
|
|
Lühikirjeldus: Koloreeritud lito, paber
19,5 x 13,1
All, plaadil – Lith. Anstaldt v. Ch. Volleier Stuttgardt 11
Die Riesenglocke in Moskau
|
|
|
Lühikirjeldus: Puugravüür, paber
21,8 x 32,2
All vasakul – Vervielfältigung und Einzelverkauf dieses Kunstblattes ist untersagt
All keskel - A. Wagner Das Turnier des Matthias Corvinus.
All paremal – Wagner – Linnden
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_von_Wagner
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:W%C3%A1gner_S%C3%A1ndor_M%C3%A1ty%C3%A1s_kir%C3%A1ly_legy%C5%91zi_Holub%C3%A1rt.jpg
Matthias Corvinus (Hungari Matyas) – Ungari kuninga, 1458. Aastast, elas 1443 – 1490.
|
|
|
Lühikirjeldus: Graafika, paber
20 x 28,4
All keskel – F.B. Werner
All paremal - Johann Christian Loepold Augsburg
Originaali autor sündis Alam – Sillesias, Kamenzis ja suri Wroclawis. Ta tegi arvukalt linnavaateid – gravüüre, mille välaandjaks oli enamasti Johann Christian Loepold Augsbergis (temagi nimi all paremal).
|
|
|
Lühikirjeldus: Puugravüür, paber
20,7 x 31,5
All vasakul - A. Bengt. Vervielfältigung und Einzelverkauf dieses Kunstblattes ist untersagt
All paremal – A. Westphalen Berlin.
Artur Bengsston – rootsi maalija sajandivahetusest. Bornholmi saarel on kirikud üksteisest kangel, seetõttu peeti jutlusi argipäevisti rannal.
Peene töötlusega puugravüür võis kuuluda mõnda mappi. Selle kvaliteeti ülistatakse veebis.
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofsett, paber
lm 23,4 x 16,4
km 17.2 x 13,5
All paremal, kujutisel
|
|
|
Lühikirjeldus: Ofsett, paber
Lm 23,4 x 16,5
Km 18 x 13,3
All vasakul, kujutisel – Magnus Zeller
Teos pakub huvi kui näide "Pallase" kunstikooli graafikaõpetaja Magnus Zelleri hilisemast joonistuslaadist. 1930. aastate laad erines varasemast, ekspressionistlikumast.
Zeller oli "Pallases" aastail 1922 – 23 ja naases siis tagasi Saksamaale. On tuntud peamiselt maalijana.
|
|
|